Philips HDRW720 (NEDERLANDS) (DUTCH)

97 replies [Last post]
Jan van der Meer
Offline
Joined: Nov 25 2000

Ja ook in het Nederlands kun je hier posten! Graag zelfs, want we moeten overal zelf achter komen. Philips heeft namelijk de afdeling die achter deze duurste DVD-recorder zit teruggebracht van 10 naar 3 man, dus ze hebben geen tijd meer voor consumenten vragen of problemen. En die zullen er altijd zijn. De bediening van deze nieuwe harddiskrecorder is zoalang je niks bijzonders wil.....DOODSIMPEL. Maar de afstandbediening werkt erg onhandig en de dikke gebruiksaanwijzing is errug moeilijk doorheen te worstelen. Zelfs voor doorgewinterde freaks is de bediening niet makkelijk. "let's make things better" Ja Ja. Welnu op ons Forum voor de gevorderde hobbyisten gaan we eens kijken wie er ook belangstelling, vragen of tips hebben. Graag dus even hier melden. Of wilt u een demonstratie of workshop volgen op ons educatief centrum in Zandvoort? Wil je het maximum uit deze recorder halen dan kan dat heel nuttig zijn!

Alle verder info op onze site: www.global-dvc.org/Philips%20HDRW720.asp

Jan van der Meer
Founder Global-Digital Videographers Centre

Jan van der Meer
Offline
Joined: Nov 25 2000

OK HERE IS THE ENGLISH VERSION:
This new 80Gig harddisk Philips HDRW720 is an amazing toy and at first sight really simple. We love it to put all our old VHS/S-VHS, Video8 and miniDV treasures on DVD. But wait till you see the manual and want to edit (just a little) your movies on the harddisk. For the in or outpoints press Record button twice! Really hard to get used to. Even double Dutch for a Dutchman! Anyone from England interested in this subject and HD DVD? Please react here and help us with your remarks and tips on your findings.

Jan van der Meer
Founder Global-Digital Videographers Centre

Z Cheema
Offline
Joined: Nov 17 2003

I have the Toshiba, which has a 60Gb drive and you can use the chapter markers as in out points to some limited editing.

DrWho
Offline
Joined: Jul 15 2004

Beste Jan,
ik heb het probleem dat wanneer ik een opgenomen film van een of andere zender editeer (lees de reclame er uit haal) en als ik die vervolgens op dvd wil branden dat er dan slechts een 22 min gebrand wordt en dat ie er dan mee stopt
als ik de niet ge-editeerde versie brand dan lukt dat perfect.
enig idee?
alvast bedankt
marc

Jan van der Meer
Offline
Joined: Nov 25 2000
Quote:
Originally posted by Marc:
Beste Jan,
ik heb het probleem dat wanneer ik een opgenomen film van een of andere zender editeer (lees de reclame er uit haal) en als ik die vervolgens op dvd wil branden dat er dan slechts een 22 min gebrand wordt en dat ie er dan mee stopt
als ik de niet ge-editeerde versie brand dan lukt dat perfect.
enig idee?
alvast bedankt
marc

Jan van der Meer
Founder Global-Digital Videographers Centre

DrWho
Offline
Joined: Jul 15 2004

Beste Jan,
was het de bedoeling om een reply te geven?
ik zie niets staan in je reply naar mij toe?
cu
marc

pvgent
Offline
Joined: Jul 18 2004

Opmerking mbt. tip hdrw720

Bij tip 6 wordt gesproken over DVI (Digital Video Interlaced), Interlaced moet zijn Interface. Verder heeft de HDRW720 de mogelijkheid voor Component Video Out, dit is de beste keuse, echter staat deze niet vermeld.

ps. Ik wilde eigenlijk een nieuwe post aanmaken echter zag ik geen button waarmee dit kon.

oops: Zie nu wel de new post button staan.

pvgent
Offline
Joined: Jul 18 2004

Marc,

Hoe heb je de reclame eruit gehaald, ik neem aan het de hide functie. De 22 minuten die wel worden weggeschreven zijn waarschijnlijk de eerste 22 minuten? Je moet bij de hide wel het begin en eind aangeven.

Ik ga zelf op de volgende wijze te werk.
- button HDD brower
- selecteer titel in HDD brower
- button Edit
- button pause
- ga met cursortoetsen/skiptoetsen naar begin titel
- button 'hide' (blauw) (ik neem aan dat de titel begint met reclame)
- ga met cursortoetsen/skiptoetsen einde reclame
- button 'stop hiding' (blauw)
- Deze stappen herhaal je voor alle reclame blokken.

tip: bij het verwijderen van de reclame. begin met 1 x de 5 min skip en gebruik hierna de 30sec skip net zolang totdat je voorbij de reclame bent, ga nu 1 x 30 seconden terug en gebruik nu de pause/play en cursortoetsen om het einde van de reclame te bepalen.

DrWho
Offline
Joined: Jul 15 2004

Beste Peter,
nee de 22 minuten staan los van de weggeknipte reclameblok.
wanneer ik de geediteerde film gewoon bekijk dan is alles perfect (op het feit na dat ik niet exact de film aan elkaar kan lassen).
ik deed het op exact dezelfde manier als jij beschrijft.
volgens de handleiding moet ik tijdens het branden de vraag krijgen wat ik wil branden, de film met de verborgen stukken als verborgen stukken, of de film zonder de verborgen stukken, welnu die vraag krijg ik dus niet....

verder maakt mijn toestel toch redelijk wat lawaai als hij een tijdje aan staat...

tha,
marc

wim123
Offline
Joined: Jul 19 2004

Philips brengt het team terug van 10 naar 3 man??!!
Terwijl de HD/RW Personal Videorecorder DE grote klapper gaat worden!

wim123
Offline
Joined: Jul 19 2004

FIRMWARE UPDATE?!

Op http://www.p4c.philips.com/files/h/hdrw720_00/ staat een bestand van 11Mb (uitgepakt 40Mb) wat lijkt op een firmware update voor de 720 (.001 en .002 extensies), maar zonder enige vorm van documentatie.
Gezien de naam is het een Engelse versie (multilanguage?!), dus een beetje risicovol lijkt me om domweg te installeren.

Er staan hier trouwens ook verbeterde manuals (20 juli).

jcompagner@xs4all.nl
Offline
Joined: Jul 21 2004

Wat is trouwens het exacte verschil tussen de 720_02 en de 720_00.
Ook is er nog erg weinig documentatie voor de firmware update. Maar ik neem aan dat de zelfde regels gelden als voor philips andere dvd branders/spelers. Ga het vanavond toch even proberen.

wim123
Offline
Joined: Jul 19 2004

Ben zeer benieuwd.

jcompagner@xs4all.nl
Offline
Joined: Jul 21 2004

net geupdated (tenminste dat denk ik, is wel een tijdje bezig zeg)
Hij gooide na een tijdje het laatje open en voor de rest klaar. Maar ik weet niet waar ik de versie informatie kan opvragen van de speler. Ik zit al wat menu's door te lopen maar kan het niet vinden.

Ook improvements kan ik nog niet direct vinden.

DrWho
Offline
Joined: Jul 15 2004

en wat met het lawaai,
ik zou graag jullie mening weten zodat ik kan detecteren of ik mijn toestel moet retourneren of niet.
bij het opnemen op harde schijf maakt het toestel redelijk wat lawaai, ik veronderstel van de ventilatoren, ik heb ook het gevoel dat er 2 ventilatoren inzitten. het is alsof ze ofwel te snel draaien of ietwat los zitten, ofwel resoneert de kast teveel...
thx,
marc

jcompagner@xs4all.nl
Offline
Joined: Jul 21 2004

ik heb geen last van veel lawaai.. Ik vind hem net ultra rustig zeker tov mijn jvc HDS1. Die maakt pas lawaai. Je hoord als je hem aanzet constant de hd draaien met een vrij hoge toon. Nee dan is de hdrw720 een uitkomst.

jcompagner@xs4all.nl
Offline
Joined: Jul 21 2004

ik heb eindelijk de firmware versies kunnen vinden

ik heb nu:

DI EF3_AV3/34237 AN 140034 SV 74
BE 31.30.31 DV present FP 13
D7_a 20040618_0430 dev dxc CF 1.4
BASE_SYS_20040614_34 20040614_1209ip
EPG EV 01.16

je kunt deze info vinden door naar DISC Menu->System Menu-> 4x omlaag (kom je bij statusveld/standby/display settings) hier ga je in dus 1x naar rechts-> dan 3x naar beneden.

DrWho
Offline
Joined: Jul 15 2004

jcompagner,

het is nu niet dat het zo overdreven is...maar laat me even een situatieschets geven: ik kijk veel 's avonds als de kinderen slapen zijn en dan is het geluidsvolume redelijk laag, welnu bij dat volume kan ik op zo'n 3 meter afstand het toestel goed horen draaien, een zacht ronkend, spinnend geluid, zo'n beetje als een kat die er plezier in heeft...
thx,
marc

Quote:
Originally posted by jcompagner:
ik heb geen last van veel lawaai.. Ik vind hem net ultra rustig zeker tov mijn jvc HDS1. Die maakt pas lawaai. Je hoord als je hem aanzet constant de hd draaien met een vrij hoge toon. Nee dan is de hdrw720 een uitkomst.
jcompagner@xs4all.nl
Offline
Joined: Jul 21 2004

dan lijkt de jouwe zeker iets meer geluid te maken dan de mijne. Want op 3 meter hoor ik nagenoeg niks.

wim123
Offline
Joined: Jul 19 2004

Bij mij resoneerde de grootste fan ook (achter de HD).
Heb hem losgeschroefd en met dubbelzijdige foam tape weer vastgezet; is nu nagenoeg stil.

wim123
Offline
Joined: Jul 19 2004

Is een opname nu wel te stoppen zoals het hoort?

Quote:
Originally posted by jcompagner:
ik heb eindelijk de firmware versies kunnen vinden

ik heb nu:

DI EF3_AV3/34237 AN 140034 SV 74
BE 31.30.31 DV present FP 13
D7_a 20040618_0430 dev dxc CF 1.4
BASE_SYS_20040614_34 20040614_1209ip
EPG EV 01.16

je kunt deze info vinden door naar DISC Menu->System Menu-> 4x omlaag (kom je bij statusveld/standby/display settings) hier ga je in dus 1x naar rechts-> dan 3x naar beneden.

DrWho
Offline
Joined: Jul 15 2004

Wim123,
ha! dat zie ik mij ook wel te doen,
vandaag gaat het beestje open en kijk ik wat het probleem is.
er zitten toch geen verborgen seals die je daarmee breekt?
thx,
marc

Quote:
Originally posted by wim123:
Bij mij resoneerde de grootste fan ook (achter de HD).
Heb hem losgeschroefd en met dubbelzijdige foam tape weer vastgezet; is nu nagenoeg stil.
DrWho
Offline
Joined: Jul 15 2004

wim,
ik heb de grootste fan (zijkant die vastgeschroefd zit aan een soort tunnel) voorzien van dempingtape, blijkbaar was het niet deze die de problemen geeft.
dus ik veronderstel dat het de kleine fan is die je vastgetaped hebt, hoe heb je dat precies gedaan?
thx,
marc :confused:

Quote:
Originally posted by wim123:
Bij mij resoneerde de grootste fan ook (achter de HD).
Heb hem losgeschroefd en met dubbelzijdige foam tape weer vastgezet; is nu nagenoeg stil.
DrWho
Offline
Joined: Jul 15 2004

ik krijg dat beest dus niet stil...
enkel als ik het toestel zo'n 20° helling geef
maar dat is ook geen zicht uiteraard...
heb aan philips de vraag gesteld naar een vervangende fan, ben eens benieuwd (heb niet veel hoop), anderzijds heb ik ook geen zin om het toestel na amper 2 weken ter herstelling binnen te geven...alternatief is zelf op zoek gaan naar een vervangende fan...
cu
marc

Quote:
Originally posted by wim123:
Bij mij resoneerde de grootste fan ook (achter de HD).
Heb hem losgeschroefd en met dubbelzijdige foam tape weer vastgezet; is nu nagenoeg stil.
wim123
Offline
Joined: Jul 19 2004

Het is degene achter de HD (die niet haaks zit).
Heb de schroefjes aan de achterkant losgedraaid en het kunststof gedeelte eruitgepakt met fan en al.
Daarna de scgroefje uit de fan gedraaid en deze vastgezet met tape.

Quote:
wim,
ik heb de grootste fan (zijkant die vastgeschroefd zit aan een soort tunnel) voorzien van dempingtape, blijkbaar was het niet deze die de problemen geeft.
dus ik veronderstel dat het de kleine fan is die je vastgetaped hebt, hoe heb je dat precies gedaan?
thx,
marc
wim123
Offline
Joined: Jul 19 2004

De firmware is van de philips site verwijderd! :confused:

DrWho
Offline
Joined: Jul 15 2004

Wim,
dus de fan rechtstreeks vastgetaped op het chassis? de kunststof 'trechter' eruit gelaten?
ik denk dat dat stukje de bedoeling had de voeding van dat transfootje weg te houden (de voeding ligt bovenop dat recht stuk...

nu ik heb geprobeerd de fan te tapen op die 'trechter' zonder resultaat (na een tijdje terug resonantie)
heb dan de trechter zelf voorzien van trilling absorberend materiaal en lichtjes vastgezet, terug na een tijd intensief gebruik zware resonantie
1 ding is zeker, die fan gaat kapot, bij mij was die resonantie al van dag 1 en me dunkt dat er nog mensen zijn die er last van hebben (kieskeurig)

ik heb philips gemaild of ze mij een nieuwe fan kunnen toesturen zoniet moeten ze het toestel maar omruilen, ik ben het lawaai in ieder geval beu

cu,
marc

Quote:
Originally posted by wim123:
Het is degene achter de HD (die niet haaks zit).
Heb de schroefjes aan de achterkant losgedraaid en het kunststof gedeelte eruitgepakt met fan en al.
Daarna de scgroefje uit de fan gedraaid en deze vastgezet met tape.

quote:[b] wim,
ik heb de grootste fan (zijkant die vastgeschroefd zit aan een soort tunnel) voorzien van dempingtape, blijkbaar was het niet deze die de problemen geeft.
dus ik veronderstel dat het de kleine fan is die je vastgetaped hebt, hoe heb je dat precies gedaan?
thx,
marc

[/b]

Jan van der Meer
Offline
Joined: Nov 25 2000
Quote:
Originally posted by wim123:
De firmware is van de philips site verwijderd! :confused:

Wat belachelijk inderdaad! Ze zijn daar weer goed bezig! Zeker "making things better!"

Toch aan die andere zonnige kant, werk ik tot aardig volle tevredenheid met drie recorders, die ik op drie meter afstand niet hoor.

De Harddisk werkt stukken betrouwbaarder dan rechtstreeks op de DVDR80.

Jan van der Meer
Founder Global-Digital Videographers Centre

Eric_B
Offline
Joined: Jul 28 2004

Marc,
Heb je al iets gehoord van Philips op je e-mail voor een nieuwe fan.
Ik heb ook het probleem dat er na een uurtje een behoorlijke
resonantie ontstaat.
Hij staat in een kastje en met de deuren dicht hoor je hem nog.
Ik ben benieuwd wat philips hier aan gaat doen

Groet Eric

DrWho
Offline
Joined: Jul 15 2004

Eric,
ja heb een mail van philips terug gehad met de melding dat ze geen fan kunnen toesturen.
ik heb dan maar zoals ze zelf voorstelden het toestel teruggeven voor omruiling.
als philips daarvoor liever het toestel omruilt dan is dat voor mij ook goed
cu
marc

Quote:
Originally posted by Eric_B:
Marc,
Heb je al iets gehoord van Philips op je e-mail voor een nieuwe fan.
Ik heb ook het probleem dat er na een uurtje een behoorlijke
resonantie ontstaat.
Hij staat in een kastje en met de deuren dicht hoor je hem nog.
Ik ben benieuwd wat philips hier aan gaat doen

Groet Eric

cgmol
Offline
Joined: Jun 29 2004

Voordat ik een DVD+R ga afsluiten zou ik graag die laatste ‘Lege titel’ weg willen hebben. Bij ‘Tip 12’ staat dat je die zou kunnen verbergen, maar ik heb niet kunnen ontdekken hoe dat zou moeten (op mijn HDRW720).
N.B. Die ‘Lege titel’ is erg nuttig om te zien wat er nog beschikbaar is op een disc, maar na ‘finaliseren’ van een DVD+R is dat overbodig geworden en een beetje storend.

Chris

hovius1
Offline
Joined: Aug 24 2004

Hallo Jan,

Op jouw speciale HDRW720 tips site (http://www.global-dvc.org/Philips%20HDRW720.asp#TIPS_EN_VRAGEN_VAN_GEBRUIKERS:) zie ik dat je bij tip 15 melding maakt van de opname optie "direct record" waarmee je zou kunnen selecteren of bij ingebruikname de opname in het "Time Shift Buffer" al dan niet automatisch moet starten of niet.
Ik kan deze optie echter niet vinden.
Zou je hier iets meer over kunnen uitleggen?

Daarnaast krijg ik GuidePlus niet aan de praat. Ik heb alleen beschikking over EuroSport als "host carrier" (de "Cogas", onze provider, biedt TMF niet aan)maar heb het gevoel dat het signaal gewoon niet meegestuurd wordt over de kabel. Ook hier zou ik graag wat meer informatie over willen.

Alvast bedankt.

M. vr. groet,

Jan.

jcompagner@xs4all.nl
Offline
Joined: Jul 21 2004

Weet iemand ook of ik ook titlesets kan samenvoegen?
Het gebeurd met nu erg vaak dat als ik 2 programma's opneem die direct achter elkaar komen. Dat de split nog in het eind van de eerste of in het begin van de tweede zit. Nu wil ik die splitsen en 2 parst aan elkaar voegen. Maar ik zie geen menu item voor dit. Zie ik iets over het hoofd?

Wiggie
Offline
Joined: Aug 25 2004

Beste jcompagner,

Helaas is het niet mogelijk om meerdere titels samen te voegen. Het is alleen mogelijk om "hoofdstukken" binnen een titel samen te voegen / te verbergen.

Misschien dat dit een functionaliteit is, die in latere firmware versies wel wordt geboden, ik zou het een zinnige vinden. Overigens heb ik op de ftp server van Philips kunnen lezen dat er 17 september een nieuwe firmware beschikbaar zal komen voor deze recorder

hovius1
Offline
Joined: Aug 24 2004

Hallo "Wiggie",

Waar kan ik die philips ftp site vinden?

B.v.d.

Jan.

Quote:
Originally posted by Wiggie:
Beste jcompagner,

Helaas is het niet mogelijk om meerdere titels samen te voegen. Het is alleen mogelijk om "hoofdstukken" binnen een titel samen te voegen / te verbergen.

Misschien dat dit een functionaliteit is, die in latere firmware versies wel wordt geboden, ik zou het een zinnige vinden. Overigens heb ik op de ftp server van Philips kunnen lezen dat er 17 september een nieuwe firmware beschikbaar zal komen voor deze recorder

jcompagner@xs4all.nl
Offline
Joined: Jul 21 2004
muurman
Offline
Joined: Aug 29 2004

Ik heb nu ook de hdrw720 gekocht.
De belangrijkste reden was dat de philips continue opneemt en je dus nooit te laat bent om wat op te nemen want het is al opgenomen.
Wel vind ik de bediening niet echt logisch en de handleiding is inderdaad slecht.
De guide+ is erg handig. Maar kan ik ook zonder optenemen naar een zender zappen die in de guide+ staat?
is het ook mogelijk zenders uit de lijst te verwijderen?

wim123
Offline
Joined: Jul 19 2004

Waar blijft die firmware eigenlijk?

bytehawk
Offline
Joined: Sep 22 2004

ik heb juist een hdrw720 gekocht maar kan mijn land niet instellen, België ontbreekt op de lijst... Iemand anders dit al overkomen?
Hoe stel je de recorder in om toch de guideplus gegevens te ontvangen (TMF vlaanderen)

jcompagner@xs4all.nl
Offline
Joined: Jul 21 2004

de firmware is er
ga hem direct proberen.
http://www.p4c.philips.com/files/h/hdrw720_00/?C=M&O=D

hweijers
Offline
Joined: Sep 24 2004

Ik heb vandaag de nieuwe software (CF2.6) geïnstalleerd.
Daarbij zie ik functioneel geen verschil. Echter, de tijd wordt nu niet meer automatisch uitgelezen van b.v. Programma 01. Ook wordt de gebruikelijke inhoud van het programma niet meer uitgelezen. De opnamen vertonen niet meer de INHOUD (b.v. "journaal"), maar slechts "Ned1".
Daardoor worden de verschillende programma's op de tijdbalk ook niet meer gescheiden door een verticaal streepje. Dit is erg vervelend.

Hebben andere gebruikers ook deze ervaringen?

Ik zou eigenlijk terug willen naar de vorige versie (CF1.2), maar ik heb daar geen software voor.

Graag uw reacties.

hweijers
Offline
Joined: Sep 24 2004

Het probleem van programma-informatie is opgelost.
Het blijkt, dat deze informatie toch uit de EPG komt. Na de upgrade naar CF2.6 moest dit allemaal weer opnieuw worden ingelezen. Ook de klok is weer op de seconde gelijk; het blijkt alleen 's nachts te worden 'gelezen' uit het gekozen kanaal.

Ik hoef dus niet terug naar de vorige versie.

bytehawk
Offline
Joined: Sep 22 2004

over de nieuwe firmware :
België is nu ook terug te vinden in de instellingen zodat guide plus (theoretisch - ik heb het net geinstalleerd) ook moet werken hier.

rvnunen
Offline
Joined: Oct 5 2004

Aan allen die de resonantie van de fan(netjes) heeft weten te beperken: Misschien is het voor de wat minder creatieve knutselaar handige als jullie een linkje met een foto meesturen?

Ik ben jullie dan in ieder geval eeuwig dankbaar.

----

Het is me gelukt, ik heb rubberen "schroeven" weten te vinden bij een betere electronicawinkel. Daarmee heb ik de fannetjes bevestigd. De harde schijf, en dit is voor iedereen aan te raden, heb ik met rubberen ringetjes om de schroeven waarmee deze vast zit aan het frame. Bijna geen resonantie meer! Alleen het geluid van luchtverplaatsing is nog hoorbaar. ;)

dwienie
Offline
Joined: Oct 10 2004

Ik gebruik momenteel de laatste firmware en probeer via de hdd brower meerdere titels te selecteren om die na mekaar te laten afspelen. Het selecteren werkt wel maar de recorder speelt maar 1 titel van de multi selection af. Is hier een oplossing voor, of is dit een bug ?

iTiSi
Offline
Joined: Oct 28 2004

Hier het probleem(pje) dat na de firmware upgrade de Guide+ info niet wordt ge'update als HDRW720 s'nachts in de STANDBY mode staat.
Het gaat wel goed als ie gewoon aan staat op TMF.
Al een keer de fabrieksinstellingen geladen en de setup opnieuw gedaan maar het probleem blijft.
Iemand een idee hoe dit te verhelpen? (of hoe een rollback van de firmware...)

Verder overigens een geweldig apparaat!!

bytehawk
Offline
Joined: Sep 22 2004

Probeer n's de recorder voor 36 uur op tmf te laten staan.

Werkte voor mij (24 uur werkte niet).

Plextor
Offline
Joined: Nov 7 2004

Ik sta ook op het punt om een dvd recorder met harddisk aan te kopen.

Ik heb gelezen dat Philips DVDR740 de mogelijkheid heeft om Dolby Digital 5.1 op te nemen.

Binnenkort komt IDTV ( digitale televisie )... is het niet intressanter om deze funtkie dan te hebben?

Weet iemand of Philips een opvolger van DVDR740 met harddisk zal uitbrengen??

alvast bedankt

alexM
Offline
Joined: Nov 7 2004

Ik heb ook de nieuwe firmware CF2.6 geinstalleerd, maar nu werken de knopjes "timer" en "guide+" niet meer. Ik heb al 4 keer de installatie herhaald, de TV programmas sein er, ik kan ook iets opnemen of iets van de harddisk kijken, maar geen opnaam programmeren. Met de oude firmware was er geen probleem.
Heeft iemand en idee wat er aan de hand is?

probiker
Offline
Joined: Nov 16 2004

Probleempje!
Ik kan niet opnemen vanaf mijn canal+ kabel-decoder.
De recorder ziet dit kanaal wel en ook Guide+ geeft de programma's aan maar als ik deze selecteer en op de rode knop druk verschijnt dit programma niet in de T-planer. Weet iemand daar een oplossing voor?

snuffelaar
Offline
Joined: Nov 29 2004

Hallo Allemaal !

Een voor mij GROOT probleem is het volgende, als ik meestal op dinsdagavond weg moet doe ik de recorder starten op en bepaald kanaal en dan gewoon een aantal malen op de recorder (rode knop) drukken om meerdere programma's op te nemen, nu komt het probleem, bij het bekijken van de programma's komt het regelmatig voor dat het laatste stukje van een programma aan het begin van een ander programma staat! en dat is meer dan vervelend.

Een ander HEEL GROOT NADEEL is die prutserige afstandsbediening voor zo'n duur apparaat zo'n prutsding, er zijn veel goedkopere apparaten met een wezenlijk betere A.B. daar heeft De firma ( Lets make things better ) een flinke steek laten vallen !! Ik zou dat KLxTx ding wel door het raam willen smijten! maar dan heb je niks meer, het geluid is wel vaak te hard als die weer stoom begint af te blazen, groet A3aan

Audio O.A. Een mooie EMT930, Micro Seiki ddx1000, Thorens Concrete en nog een tiental andere, Final electrostaten, Sony Ta-e9000ES, Audiolabor Mono's 4x kan er nog wel 2 gebruiken! Sony D777ES, Meridian CD, Philips hdrw-720 ( Wat een Shitding )

wim123
Offline
Joined: Jul 19 2004

Nieuwe firmware (CF3.0) op komst:

Philips stuurde mij deze mail in reactie op mijn probleem met timeropnamen die gemist worden.

Uw probleem met de tijd en datum bij het opnemen op uw HDRW720 zal worden opgelost met de volgende software upgrade CF3.0.

Wij dienen u echter wel even geduld te vragen, daar wij niet weten wanneer deze precies beschikbaar zal komen.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Indien u verdere vragen heeft over dit onderwerp dan kunt u uiteraard contact met ons opnemen onder vermelding van referentienummer xxxxxxxx.

Met vriendelijke groet,

Jasper de Lange
Philips Consumer Care

Bertoja
Offline
Joined: Dec 13 2004

Hallo allemaal,
Weet iemand of het mogelijk is te kiezen tussen TMF en Eurosport voor de electronische gids (Guide +)? of zoekt de recorder dit zelf uit???
Alvast bedankt voor eventuele reacties.

pmg
Offline
Joined: Dec 19 2004

Hallo ,
Mijn recorder hdrw720 is weggeweest voor het lawaai van de fan. een fan (of gedeelte binnenwerk, want de dvddrive is niet meer hetzelfde te zien aan lade binnenkant) is vervangen. maar goed er is ook een firmware update gedaan naar CF2.6.
Voorheen met de oude firmware lichte de lade van de dvddrive rood op bij overzetten van hdd->dvd. nu niet meer.
Is dit bekent ? klopt het? firmware bug ?
bij een gehele reset van het apparaat stekkereruit-powerknopvast-stekkererin. licht lade wel enkele malen rood op.

donbart
Offline
Joined: Dec 19 2004

Ik had een kwestie over het ongemak van de DVDR70 Show view van Philips.
Ik kan namelijk geen schakeling maken naar de satelietontvanger DSX7072 van Philips.

Op de een of andere manier krijg ik niet de zenders op de remodcontrol van de DVD.en bovendien blijft het venster NO-Disc aangeven, terwijl er een lege DVD-RW inzit.

Waarschijnlijk is deze vraag al eens gesteld en kunt u mij doorverwijzen naar een of ander antwoord.

Bertoja
Offline
Joined: Dec 13 2004

pmg

Als het rode lampje niet meer brandt bij het overzetten kan dit zijn doordat je gekozen hebt voor de instelling "gedimd". Zie handboek bij "Verdere Persoonlijke Voorkeurinstellingen" bij het onderdeel "Display"

Succes van Bertoja

pmg
Offline
Joined: Dec 19 2004

Bertoja..
ahum.. was er al achter ..
maar weet toch zeker dat met de oude firmware dit wel gebeurde als display op "gedimd" stond.
heb een oude manual, maar ja klopt ook daarin staat bij gedimd verlichting lade uit...
raar maar waar..
heb het apparaat een half jaar , maar kan je niet vertellen wat de oude firmware was. nooit na gekeken.. (maar gok eigelijk op cf1.6.. bij installatie werd niet gevraagt naar demo-mode )

maar thnx!

Bertoja
Offline
Joined: Dec 13 2004

Aan allen:

Weet iemand de RC5 - code van de HDRW720 ?

Dit is om dit apparaat ook te kunnen gebruiken met een universele afstandsbediening.

M.vr.gr.

Bertoja

kkraal
Offline
Joined: Dec 30 2004

Nog een vraagje aan allen:
Heb sinds een paar dagen de HDRW 720. Vanmiddag een raar fenomeen: na programmeren van aantal opnames in Guide+ schakelt toestel zich volledig uit: rode licht rond DVD-drive aan, rode opname licht aan, maar verder niets! Reageert op geen enkele RCU of frontpanel knop. Enige remedie: stekker eruit en er weer in??? Daarna nog eens geprobeerd: zelfde fenomeen... Iemand enig idee wat er mis is gegaan?

PS: Factory Reset (stekker eruit, standby indrukken, stekker erin) lijkt te hebben geholpen...

godejoey
Offline
Joined: Dec 30 2004

Hallo,
Mijn 720 werkt tot nu toe echt perfect, ben dol blij met het ding. Een maar...
Als ik in het Guide Plus menu zit en ik heb een programma geselecteerd, laten we zeggen op discovery, kan ik op OK of op select drukken maar het apperaat gaat niet daar deze zender maar blijft op de huidige zender staan. Heeft iemand hier al ervaring mee? Is dit een instelling of gewoon nog een foutje? Ik heb al de nieuwe firmware, maar bij de oude deed de recorder het ook al niet.

kkraal
Offline
Joined: Dec 30 2004

Hi Joey,
Da's zoals het hoort...
Nou ja: een typisch geval van verkeerd inschatten van de gebruikers-verwachtingen. Ook ik dacht dat dat het logische gedrag zou zijn. Maar blijkbaar denken ze bij P daar anders over...

Zappie

pmg
Offline
Joined: Dec 19 2004

Zappie :

guideplus probleem had ik ook (vastlopen van recorden). Ik heb de zender nagelopen (in de guideplus lijst) Veronica op P073 terwijl deze op P008 zou moeten staan . daarna probleem opgelost.

Heb ik nog een vraag : mijn hdrw720 lijkt niet goed het beeld in het midden te zetten . horizontaal kan ik het oplossen door het schuibalke volledig naar links te zetten .: MAAR verticaal ?? beeld lijkt te hoog te staan . 'k ga uit van het disc menu sysmbooltjes beetje achter de rad verscholen ??
(valt me nu pas op .. iemand attendeerde me erop)

kkraal
Offline
Joined: Dec 30 2004

pmg:
Had inmiddels hetzelfde antwoord van Philips gehad: zenders in de Guide+ moeten hetzelfde Pxxx nummer hebben als bij zappen...

Algemeen vraagje: Hoe kun je het beste via TMF de G+ gegevens laden. Ik heb gemerkt dat enkele uren per dag aanstaan op TMF beter werkt dan 's nachts op standby zetten. Jullie ervaringen?

Bertoja
Offline
Joined: Dec 13 2004

Zappie,
Ook bij mij merk ik, dat als TMF enkele uren aan staat, de G+ sneller wordt ingeladen.
m.vr.gr. Bertoja

san
Offline
Joined: Feb 6 2005

ik heb vanaf de hardeschijf een film gebrand op een dvd+r maar kan deze alleen bekijken op de philips dvd speler en niet op een andere dvd speler zoals de computer en een andere dvd speler hoe kan dit

san
Offline
Joined: Feb 6 2005

ik heb ook nog steeds problemen met geluid het kraakt over de boxen bij het afspelen van muziek

san
Offline
Joined: Feb 6 2005

ik heb vanaf de hardeschijf een film gebrand op een dvd+r maar kan deze alleen bekijken op de philips dvd speler en niet op een andere dvd speler zoals de computer en een andere dvd speler hoe kan dit

bytehawk
Offline
Joined: Sep 22 2004

gaat het wel als je hem brand op een dvd rw?

san
Offline
Joined: Feb 6 2005

ik ben er achter met het branden op dvd+r ik wist niet dat je altijd moest finaliseren.
waar ik wel heel erg van baal is het geluid dat kraken als ik muziek beluister philips blijft maar vragen of alles wel goed aangesloten zit dit is wel goed ik heb dit al 4 keer op nieuw gedaan

Milca
Offline
Joined: Feb 7 2005

Ik heb ook een vraag. Als je gaat edit-en met verbergen en stop verbergen kun je nadat het programma is afgelopen (en je de rest dus wilt verbergen) niet in 1x naar het einde springen. Moet je dus stapje voor stapje doen met jump en pijltjes en dan precies op het einde zien uit te komen. Lukt mij zelden of nooit. Weet iemand hoe je direct naar het einde kunt springen en toch alles vanaf dat bepaalde punt kunt verbergen? Veel dank voor de tip!

pvrooij
Offline
Joined: Feb 9 2005

Ik heb onlangs de HDRW 725 van Philips gekocht en ben er zeer tevreden mee.

Ik heb nu CF 3.0 erop gezet en het ging allemaal probleemloos, maar de IGuide staan de zenders niet op dezelfde volgorde zoals ze in mijn Tuner v.d. Recorder zelf staan.

De zenders staan wel op de goede programma's dus als ik wil opnemen neemt hij wel het juiste programma op, maar ik heb bv. Animal Planet op 11 en in de IGuide lijst staat deze helemaal onderaan. Kan ik ook de volgorde v.d. lijst veranderen?

Toen ik CF2.6 had en begon met de installatie heeft IGuide de volgorde overgenomen v.d. zenders zoals ze in de tuner stonden.

Wie weet de oplossing of moet ik een gehele nieuwe installatie uitvoeren?

Alvast Bedankt!

dunckey
Offline
Joined: Jan 6 2005
Quote:
Originally posted by Milca:
Ik heb ook een vraag. Als je gaat edit-en met verbergen en stop verbergen kun je nadat het programma is afgelopen (en je de rest dus wilt verbergen) niet in 1x naar het einde springen. Moet je dus stapje voor stapje doen met jump en pijltjes en dan precies op het einde zien uit te komen. Lukt mij zelden of nooit. Weet iemand hoe je direct naar het einde kunt springen en toch alles vanaf dat bepaalde punt kunt verbergen? Veel dank voor de tip!
dunckey
Offline
Joined: Jan 6 2005
Quote:
Originally posted by Milca:
Ik heb ook een vraag. Als je gaat edit-en met verbergen en stop verbergen kun je nadat het programma is afgelopen (en je de rest dus wilt verbergen) niet in 1x naar het einde springen. Moet je dus stapje voor stapje doen met jump en pijltjes en dan precies op het einde zien uit te komen. Lukt mij zelden of nooit. Weet iemand hoe je direct naar het einde kunt springen en toch alles vanaf dat bepaalde punt kunt verbergen? Veel dank voor de tip!

Wat volgens mij werkt is dat je tijdens het edit-en moet zorgen dat je in de "pause" mode staat. Als je dan de jump gebruikt, blijft hij netjes staan... Zo dat niet werkt, dan onmiddellijk na de jump naar het einde nogmaals op "pause" drukken.

Succes!

Bertoja
Offline
Joined: Dec 13 2004

Weet iemand de IR-code van de HDRW720, zodat ik mijn universele afstandsbediening ook kan gebruiken voor de dvd-recorder?

DrWho
Offline
Joined: Jul 15 2004

mag ik vragen waar je de 3.0 versie gedownload hebt???
ik draai met 2.6 en heb veel problemen met timer opnamen...

Quote:
Originally posted by pvrooij:
Ik heb onlangs de HDRW 725 van Philips gekocht en ben er zeer tevreden mee.

Ik heb nu CF 3.0 erop gezet en het ging allemaal probleemloos, maar de IGuide staan de zenders niet op dezelfde volgorde zoals ze in mijn Tuner v.d. Recorder zelf staan.

De zenders staan wel op de goede programma's dus als ik wil opnemen neemt hij wel het juiste programma op, maar ik heb bv. Animal Planet op 11 en in de IGuide lijst staat deze helemaal onderaan. Kan ik ook de volgorde v.d. lijst veranderen?

Toen ik CF2.6 had en begon met de installatie heeft IGuide de volgorde overgenomen v.d. zenders zoals ze in de tuner stonden.

Wie weet de oplossing of moet ik een gehele nieuwe installatie uitvoeren?

Alvast Bedankt!

Peerke63nl
Offline
Joined: Dec 7 2004

Hoi
Ja ik ben ook wel benieuwd naar die C.F 3.0...
Met name ook vanwege onderstaand probleem.... als het daar wat aan vernaderd tenminste :confused:

Dit ist probleem:

Ik lijk een probleem te hebben met bekijken van dubbellaags DVD'S.
Bij de ene DVD loopt systeem helemaal vast en bij anderen doet ie er vrij lang (seconde of 5)over om naar de 2de laag te switchen zodat ik de film verder kan kijken. Ook na SW-update naar C.F 2.6 was dit niet verholpen.
Heeft dit iets met instellingen te maken of is er iets met de speler loos.
Beide DVD's in een andere (philips) speler geprobeerd en gaf geen probleem.

Ik ben benieuwd naar ervaringen.

Cheerio
Peter

pvrooij
Offline
Joined: Feb 9 2005

Oeps, dat wist ik nog niet, is deze nog niet officieel uit....

Ik werk bij PH..ps en dan krijg je zo nu en dan wat software toegeworpen.

Deze versie draait lekker moet ik zeggen.

Mocht je vragen hebben mail me maar.

Pieter Paul
Offline
Joined: Feb 19 2005

Hallo ,ik ben sinds kort in het bezit van een dvd recorder de philips HDRW720 een mooi product ,
maar hier mijn probleem KAN iemand mij vertellen hoe ik heb goed aansluit
ik heb de volgende Philips producten
Een flatscreen type 32PF9965/12S ,
een digital Surround Sound reciever type FR984,
en dus de HDRW720/00 (met cinemalink??)
please help ik weet het niet meer , dus wat zijn de beste instellingen en aansluitingen ????????????

mvg
een blond kereltje lol

pvrooij
Offline
Joined: Feb 9 2005
pvrooij
Offline
Joined: Feb 9 2005
Quote:
Originally posted by pvrooij:
De image staat op:

http://rapidshare.de/files/686071/CDROM.rar.html

Hoop dat het lukt voor iedereen

Even opletten want de image wordt binnen zoveel dagen verwijderd.

raympie
Offline
Joined: Feb 24 2005

Ik heb de image gedownload en zag in de volgende info dat deze versie nog niet helemaal kaar is. (84%)

Current release : D9
Workarea status : working
Release ready : 84 %
Build identifier : 20050120_0630
Parallel builds : -j20
Buildtypes : dev
Variants : dxc
Zipped director. : dig inc test appl
New workarea : yes
Project version : software-ehv45dxc#build_d9
Scriptname + ver.: build V3.50
Folder : ehv45dxc#1547

Vomit
Offline
Joined: Mar 5 2005

Hoi Viper,

Dezelfde (84%!) versie van de firmware is inmiddels officieel gereleased op de Philips support pagina als "CF3.0".

Release ready : 84 %
Build identifier : 20050120_0630
Scriptname + ver.: build V3.50
Folder : ehv45dxc#1547

Als ik eventjes snuffel in het bestand ab140055.002 staat daar iets wat op een easter egg lijkt:

Eindhoven Development team **** ......

Philips Optical Storage team

Vienna Development team ****

Bangalore Development team **** ...

Eindhoven Management and Commercial Support ****

Santa for bringing us Christmas twice ** Pickwick finest tea our preferred supplier of caffeine ** the Dutch traffic jams for giving us ample time to think about bugs in the system ** the KLM Flying Dutchman program for frequent flyer points ** the server for running Unix and not MS Windoze

Kan je te weten komen hoe die easter egg op te roepen is? ;)

shot
Offline
Joined: Mar 6 2005

De vraag is al eerder gepost maar weet iemand misschien hoe je die lege titel kunt verbergen op een dvd-tje?

hharold
Offline
Joined: Mar 9 2005

Dit zijn de officiele wijzingen in CF3.0 volgens Philips:

- EPG program information available (when broadcasted) within Guide or Browser
- The following Harddisc navigation speeds were added: 64x, 128x and 256x
- Exit CAM mode also via tuner button possible
- Playback of dual layer DVD+R discs possible
- Sometimes many empty titles in Browser (Harddisc) after timer recording.
- Sometimes no sound on timer recording from external input

gegroet,

Harold

PieterN
Offline
Joined: Mar 11 2005

Hallo, ik heb sinds 1 week de 720/00 met CF2.6 Vraag me nu af of ik veilig kan upgraden naar CF3.0 , ik las namelijk net ergens dat iemand z'n HD helemaal leeg was na de upgrade ?

Vraag 2; Guide+ wordt niet geupdate als de recorder standby staat (ook niet als de laatst gekozen zender TMF was). Waar kan dit aan liggen ?

Vraag 3; Bij de installatie van Guide+ moet je land en postcode invoeren. Het viel me op dat nadat de recorder een dag op standby had gestaan, deze installatie info weg was ? Er stond ineens een ander land en geen postcode ?

Alvast bedankt

casper4u
Offline
Joined: Mar 17 2005

In de configuratie kun je instellen dat de 720 standaard 5 minuten eerder start en 5 minuten later stopt met opnemen via de timer. Als ik via guide+ selecteer dan pakt hij gewoon die tijden.
Heb de update gedaan.
Kent iemand dit probleem of ben ik iets vergeten? Of werkt dit gewoon niet via guide+ ?
Als ik zelf programmeer dan programmeer ik zelf wel die paar minuten erbij.
Overigens, als ik een guide+ opnamen in tijd aanpas verdwijnt ook de titel. Wel zonde omdat je nu alleen wat info omtrent zender en zo ziet. Ik weet wel dat je dit later kunt aanpassen, maar toch....

jvo
Offline
Joined: Mar 17 2005

Ik heb een paar dagen geleden de laatste firmware (CF3.0?) geinstalleerd, en ben nu in zware problemen (de vrouw van het huis is aan het klagen ;) ).
Symptoom is dat bij het schakelen tussen channels de HDRW720 reset (alle lichten rood. Ik heb alles geprobeerd, de bak meerdere malen gereset, alle channels met de hand gewist en met de hand weer ingevoerd (natuurlijk ook meerdere malen automatisch). Op de pagine http://www.global-dvc.org/Philips%20HDRW720.asp staat een hint over dit probleem, maar de genoemde 'zenders' tab is leeg.

In het kort ... kan iemand mij helpen?

jvo
Offline
Joined: Mar 17 2005

Om even door te gaan op mijn vorige post.

Ik heb dus (imho) echt alles geprobeerd. Zenders handmatig instellen (zowel de kanalen als de 'guide' links, volgens de bovengenoemde suggestie), zenders gedisabled, alles.

Uiteindelijk bleek/blijkt het probleem te zitten in zender 10 (Belgie/EEN), kanaal 23. Als ik deze zender instel, en er naar toe schakel crashed de machine en reboot deze. Na de boot staan alle zenders in de 'guide' op 'uit', en moet ik ze handmatig weer instellen. De crash gebeurt zelfs als alle zenders in 'guide' op uit staan. Aan de timing van de crash te zien (na een paar fracties van een seconde) lijkt de crash te gebeuren als de machine de beschrijving in de guide aan het opzoeken is voor de balk boven in beeld. En nogmaals, het gebeurd ook als de 'guide' voor deze zender op 'uit' staat.

Een quick 'fix' voor mijn situatie is om deze zender maar in zijn geheel te verwijderen (in 'sorteer de zenders'). Nu lijken alle problemen verholpen, maar heb ik natuurlijk een zender minder.

Wel valt het mij tegen dat ik bij deze nieuwe firmware de zenders in de 'guide' met de hand op de goede zender moet plaatsen. Dit was na de oorspronkelijke install niet nodig.

Als extra stukje info moet ik zeggen dat ik de engelse versie van de firmware heb geinstalleerd. Je kunt daarna gewoon de nederlandse taal selecteren. Helaas kan ik nu niet meer de nederlandse versie installeren, omdat beide dezelfde versie-nummer hebben.

Nou, mischien bespaar ik iemand met deze (lange) post een paar uur hacken en prutsen.

Als iemand weet hoe ik mijn probleem wat fraaier op kan lossen, of als iemand weet hoe ik alsnog de nederlandse versie van de firmware kan installeren, hoor ik dat graag.

FredjeV
Offline
Joined: Mar 19 2005

Hoi,

Ik heb sinds gister ook een Philips HDRW720. Nu lees ik vanalles over een nieuwe firmware maak kan deze nergens vinden. Ook op de site van Philips vind ik niets voor de 720.

Ik heb nu versie 2.6. Moet ik nu wel of niet een update doen?

Fred

pvrooij
Offline
Joined: Feb 9 2005
Quote:
Originally posted by Vomit:
Hoi Viper,

Dezelfde (84%!) versie van de firmware is inmiddels officieel gereleased op de Philips support pagina als "CF3.0".

Release ready : 84 %
Build identifier : 20050120_0630
Scriptname + ver.: build V3.50
Folder : ehv45dxc#1547

Als ik eventjes snuffel in het bestand ab140055.002 staat daar iets wat op een easter egg lijkt:

Eindhoven Development team **** ......

Philips Optical Storage team

Vienna Development team ****

Bangalore Development team **** ...

Eindhoven Management and Commercial Support ****

Santa for bringing us Christmas twice ** Pickwick finest tea our preferred supplier of caffeine ** the Dutch traffic jams for giving us ample time to think about bugs in the system ** the KLM Flying Dutchman program for frequent flyer points ** the server for running Unix and not MS Windoze

Kan je te weten komen hoe die easter egg op te roepen is? ;)

Helaas, ik kan je daarbij niet helpen, had ze zelf nog niet eens gezien!

pvrooij
Offline
Joined: Feb 9 2005

Even Opletten, er komt binnenkort een update aan versie 3.1!

FredjeV
Offline
Joined: Mar 19 2005

Is er ook al bekent wat hierin is verbeterd?

Fred

jvo
Offline
Joined: Mar 17 2005

een nieuwe versie? Mooi, dan kan ik kijken of ik deze keer de nederlandse versie kan installeren. Trouwens, als een expert (Viper?) nog eens naar mijn posts kan kijken? Mijn machine draait redelijk met mijn beschreven fix, maar vanavond kreeg ik weer twee 'hangs' (all rode lichten aan).

Jesno
Offline
Joined: Apr 14 2005

Ik ben sinds 2 weken in het bezit van de hdrw 720.

Weet iemand of Canal+, via ext 2, kan gezocht worden op een gewoon zender nummer, bv p99 ?

raympie
Offline
Joined: Feb 24 2005
Nieuwe versie DVDR725H CF3.2

CF3.2
- Readability of DVD+R Dual Layer discs has been improved.
- Readability of commercial discs has been improved.
CF3.1
- Bug fixed in Service and Diagnostic mode. Not relevant for the customer.

http://www.p4c.philips.com/files/d/dvdr725h_00/dvdr725h_00_fus_eng.zip

Greetz,

Ray

jonmacnl
Offline
Joined: Sep 5 2005
Recording movies from TCM

Today I recorded a movie "For Me and My Gal" from the TCM channel on the Guide +. I checked the HDD after the recording ended and it was at the top of the list. I clicked 'PLAY' and it started to play but the screen was black with a small white X in the left hand corner. Any ideas? Was it the TCM channel or my new Philips HDRW720/00? I find the manual (handleiding) VERY complicated to understand - took a lot of reading and rereading!!!!!! But 'yes' it is a great machine!

bfroyen
Offline
Joined: Nov 13 2005

Goeiedag,

Sinds gisteren blijkbaar 1 van de laatste Philips HDRW720/00 recorders gekocht bij Media Markt, maar ik vrees dat ik een kat in een zak gekocht heb: de EPG schijnt niet te werken bij het indrukken van de betreffende knop, en ook programmeren via de timer of Showview schijnt niet te lukken. Het lijkt wel of er een stuk software ontbreekt. Bij het indrukken van de Guideplus knop krijg ik 0,5 sec een zwart scherm, daarna de typische balken boven en onderaan het scherm, met tijd, zenderinfo en de 4 kleurenknoppen. Ik kan dus geen postcode instellen of zenders kiezen.

Bij het controleren van de firmware versie merk ik "EPG NOT AVAILABLE". Dan maar de nieuweste firmware (3.2) geïnstalleerd. Werkte naadloos, maar helaas nog steeds "EPG NOT AVAILABLE".
Ondertussen staat hij "live" te bufferen op TMF, maar ik vrees dat er ergere dingen aan de hand zijn.
Is het trouwens noodzakelijk dat de I-guide ontvanger moet aangesloten zijn vooraleer de EPG te kunnen installeren ?

Dank voor alle adviezen.

Een nieuwe eigenaar met afnemende hoop.

PS: How about downgrade naar firmware 2.6 als alternatief om zo de programmagids te activeren ? Waar kan ik nog een .ISO vinden met firmware 2.6?

Toine
Offline
Joined: May 23 2005

Hoezo kat in de zak ?? als je iets nieuw koopt en het werkt niet dan ga je toch terug naar de winkel.

Als de recorder normaal is aangesloten op kabel of sat zou de guide gewoon moeten werken. Na een nachje aan te hebben gestaan op tmf zouden de gegevens er in moeten staan.

Dus nogmaals als het niet werkt gewoon terug naar de winkel.